Literatur
Bergdahl, N., Bond, M., Sjöberg, J., Dougherty, M., & Oxley, E. (2024). Unpacking student engagement in higher education learning analytics: A systematic review. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 21(1), 63. https://doi.org/10.1186/s41239-024-00493-y
Buckingham Shum, S. (2012). Learning Analytics. UNESCO Institute for Information Technologies in Education, Policy Brief (November 2012). http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214711.pdf
Clow, D. (2012). The learning analytics cycle: Closing the loop effectively. Proceedings of the 2nd International Conference on Learning Analytics and Knowledge, 134–138. https://doi.org/10.1145/2330601.2330636
Dondorf, T. (2022). Learning analytics for moodle: Facilitating the adoption of data privacy friendly learning analytics in higher education. https://doi.org/10.18154/RWTH-2022-04002
Greller, W., & Drachsler, H. (2012). Translating Learning into Numbers: A Generic Framework for Learning Analytics. Journal of Educational Technology & Society, 15(3), 42–57.
Lang, C., Wise, A. F., Merceron, A., Gaševi?, D., & Siemens, G. (2022). What is Learning Analytics? In C. Lang, G. Siemens, A. F. Wise, D. Gaševi?, & A. Merceron (Hrsg.), The Handbook of Learning Analytics (2. Aufl., S. 8–18). SoLAR. https://www.solaresearch.org/publications/hla-22/hla22-chapter1/
Lentzsch, C., & Loser, K.-U. (2024). Hochschulen im Spannungsfeld zwischen Datenschutz und Learning Analytics – eine Analyse der Konflikte und aktuelle Lösungsansätze. In P. Salden & J. Leschke (Hrsg.), Learning Analytics und Künstliche Intelligenz in Studium und Lehre (S. 149–167). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42993-5_9
Leschke, J., & Salden, P. (2024). Didaktische Perspektiven auf Learning Analytics in der Hochschulbildung. In P. Salden & J. Leschke (Hrsg.), Learning Analytics und Künstliche Intelligenz in Studium und Lehre (S. 187–204). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42993-5_11
Long, P., Siemens, G., Conole, G., & Gaševi?, D. (2011, Februar 27). Message from the LAK 2011 General & Program Chairs. Proceedings of the 1st International Conference on Learning Analytics and Knowledge. LAK 2011: 1st International Conference on Learning Analytics and Knowledge, Banff Alberta Canada.
Simis, C., & Weydner-Volkmann, S. (2024). KI-gestützte Learning Analytics: Geschenk oder Falle für die Hochschulbildung? Ein ethischer Exkurs. In P. Salden & J. Leschke (Hrsg.), Learning Analytics und Künstliche Intelligenz in Studium und Lehre (S. 127–148). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42993-5_8
Susnjak, T., Ramaswami, G. S., & Mathrani, A. (2022). Learning analytics dashboard: A tool for providing actionable insights to learners. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 19(1), 12. https://doi.org/10.1186/s41239-021-00313-7