- Bandura, A. (1991):
Social cognitive theory of self-regulation.
In: Organizational Behavior and Human Decision Processes. Ausgabe 50. Seiten 248 – 287
- Black, P. & Wiliam, D. (2009).
Developing the theory of formative assessment.
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21/1, S. 5-31.
- Brookhart, S. (2017):
How to give feedback to your students.
Association for Supervision and Curriculum Development. Alexandria
- Carver, C. & Scheier, M. (1982):
Control Theory: a useful conceptual framework for personality-social, clinical, and health psychology.
In: Psychological Bulletin. Ausgabe 92. Seiten 111 – 135
- Ciobanu, I. &Strijbos, J.-W. (2016):
Misinterpretations of the sandwich feedback sequence: A matter of content over structure.
Vortrag bei der EARLI SIG-1 Assessment and Evaluation Konferenz. München. Deutschland
- Hattie, J. (2014):
Lernen sichtbar machen: Überarbeitete deutschsprachige Ausgabe von Visible Learning.
Schneider. Hohengehren
- Hattie, J. & Gan. M. (2011).
Instruction based on feedback.
In R. Mayer & P. Alexander (Hrsg.), Handbook of Research on Learning and Instruction. New York. Routledge. S. 249-271
- Hattie, J. & Timperley, H. (2007).
The power of feedback.
In: Review of educational research 77, S. 81-112
- Kluger, A. & DeNisi, A. (1996).
The effects of Feedback Interventions on Performance: A Historical Review, a Meta-Analysis, and a Preliminary Feedback Intervention Theory.
In: Psychological Bulletin. Ausgabe 119/2. S. 254 – 284
- Kulhavy, R. & Anderson, R. (1972):
The delay-retention effect with multiple-choice tests.
In: Journal of Educational Psychology. Ausgabe 63. S. 505 – 512
- Kulig, J. & Kulig, C. (1988):
Timing of feedback and verbal learning.
In: Review of Educational Research. Ausgabe 58/1. S. 79 – 97
- Locke, E. & Latham, G. (1990):
A theory of goal setting and task performance.
Prentice Hall. Englewood Cliffs
- Lotz, M. & Lipowsky, F. (2015).
Die Hattie-Studie und ihre Bedeutung für den Unterricht – Ein Blick auf ausgewählte Aspekte der Lehrer-Schüler-Interaktion.
In G. Mehlhorn, F. Schulz & K. Schöppe (Hrsg.), Begabungen entwickeln & Kreativität fördern. München: kopaed. S. 97-136
- Schulz von Thun, F. (2010).
Miteinander reden 1. Störungen und Klärungen. Allgemeine Psychologie der Kommunikation.
Hamburg: Rowohlt Verlag.
- Schulz von Thun, F. (2004):
Feedback als zwischenmenschliches Ereignis.
In: Schulz von Thun, F. (Hrsg), Klarkommen mit sich selbst und anderen. Reinbek b. Hamburg.
- Schulz von Thun, F. (o.J.).
Von wem stammt das Werte- und Entwicklungsquadrat?
Abzurufen unter: https://www.schulz-von-thun.de
- Skinner, B. (1938):
The behavior of organisms: an experimental analysis.
Englewood Cliffs. Prentice-Hall
- Skinner, B. (1974):
Die Funktion der Verstärkung in der Verhaltenswissenschaft.
München. Kindler Verlag